Geen internet op je iPhone? Zo fiks je dat!

Frank, , Blog

9 oplossingen voor wanneer je er geen verbinding kunt maken met internet

iphone geen internet

Wanneer je er geen toegang hebt tot internet via je mobiele datanetwerk doe het volgende:

Toch geen success? Neem dan contact op met onze winkels voor iPhone reparaties in Rotterdam en laat onze specialisten jou helpen.

Reparatie nodig? Vergelijk nu kosten en bespaar tot 50%.

Mobiele data checken

Om via de internetbundel van je provider te kunnen internetten moet je ervoor zorgen dat je Mobiele data optie aan is op je toestel:

  1. Ga naar de Instellingen van je telefoon.
  2. Tik nu op Mobiel netwerk.
  3. Zorg hier dat de schuifknop naast Mobiele data naar rechts staat en groen is.
  4. Als je er in het buitenland wilt internetten dan moet er ook je Roaming aan staan.
  5. Tik nu op Opties mobiele data.
  6. Verplaats nu de schuifknop naast Dataroaming naar rechts.
  7. Als het goed is kun je er nu weer internetten.

Netwerkinstellingen herstellen

Een andere optie om weer internetverbinding te krijgen is het volgende:

  1. Op de Instellingen van je iPhone.
  2. Ga nu naar Algemeen.
  3. Zoek nu naar Stel opnieuw in en tik hierop.
  4. Tik nu op Herstel netwerkinstellingen.
  5. Indien gevraagd voer je pincode in.
  6. Probeer nu weer om verbinding met internet te maken.

Internetbundel checken

Misschien is je internetbundel op en je hebt het zelf niet door. Log in dan bij jou account op de website van je abonnement provider en check de status van je bundel.

Wifi-assistentie

Soms kan de wifi-assistentie de bron zijn voor je internet problemen:

  1. Open de Instellingen van je toestel.
  2. Tik op Mobiel netwerk.
  3. Onderin het scherm zoek naar Wifi-assistentie.
  4. Schakel nu deze uit door de schuifknop te verplaatsen.

Vliegtuigmodus testen

Soms kan het aan en uitschakelen van de vliegtuigmodus je toegang tot het internet herstellen. Probeer dan eens om je toestel in vliegtuigmodus te zetten, 30 seconden wachten,en hierna deze weer uitzetten. Los dit je probleem wel op?

Netwerkmodus

Soms kan het schakelen van netwerkmodus bv. van 4G naar 3G het probleem oplossen:

  1. Ga naar de Instellingen van je smartphone.
  2. Kies nu Mobiel netwerk.
  3. Tik nu op Opties mobiele data.
  4. Tik nu op Gesprekken en data.
  5. Kies nu bv. 3G ipv 4G.

Herstarten

Het kan zijn dat er bepaalde onderdelen van je iOS software vastlopen en je internet niet meer werkt. Door je iPhone uit te schakelen en hierna weer aan te zetten kunnen deze mankementen hersteld worden.

Simkaart

Wellicht is je simkaart defect. Probeer dan een andere simkaart op je telefoon te plaatsen en check of je er nu wel kunt internetten.

Toestel

Het kan ook zijn dat je apparaat slecht functioneert. Om alle twijfels weg te nemen, plaats je simkaart in een andere toestel. Kun je er nu wel internetten?

Volgende post

App notificaties wijzigen op je iPhone?

Jan,
iphone meldingen instellen

Hoe jij inhoud, geluid en stijl van notificaties van Apps op je iPhone kunt [...]

Lees meer...


Vorige post

Apps updaten op iPhone en iPad?

Frank,
apps updaten iphone en ipad

Je kunt er op 2 manieren je geinstalleerde Apps bewerken [...]

Lees meer...