App Store werkt niet? 7 oplossingen
Jan, , Blog
Wat te doen wanneer de App Store op je iPhone niet meer werkt of blijft hangen.

Wanneer jij er geen verbinding met de App Store kunt maken of je er problemen met het weergeven van de inhoud hebt, probeer het volgende:
- Verbinding checken
- Cache App Store leeg maken
- Systeemstatus controleren
- Accountgegevens bijwerken
- Software update
- Datum en tijd aanpassen
- Toestel opnieuw starten
Hebben deze oplossingen het probleem niet opgelost? Kom dan vrijblijvend naar één van onze winkels voor iPhone reparaties in Den Haag en laat onze experts jouw toestel gratis onderzoeken.
Reparatie nodig? Vergelijk nu kosten en bespaar tot 50%.
Verbinding checken
Het kan zijn dat de bandbreedte (3G of 4G) van je internetprovider te smal is om Apps te downloaden van de App Store. Dit gebeurt vaak met de nieuw iOS 13 versies. Om alle twijfels weg te halen probeer het volgende:
- Ga naar de Instellingen van je telefoon.
- Tik nu op Wifi.
- Schakel nu de Wifi-schakelaar naar rechts zodat deze groen wordt.
- Kies nu een Wifi netwerk waar je toegang hebt en maak verbinding.
- Probeer nu opnieuw de App Store te openen en check of het werkt.
Werk het nog steeds niet? In het geval dat je net een update van je iOS software hebt gemaakt, kun jij altijd kiezen om door een software downgrade terug naar je vorige iOS versie te gaan.
Cache App Store leeg maken
In het geval dat je er met de App Store wel kan verbinden maar deze niet reageert of oude content weergeeft, kun je beste proberen om de cache van de App Store leeg te maken:
- Open de App Store op je iPhone.
- Druk nu tien keer achter elkaar op één van de knoppen die onderaan staan (bijvoorbeeld Uitgelicht, Toplijsten enzovoorts).
- Als het goed wordt nu alles opnieuw geladen.
Systeemstatus controleren
Het kan zijn dat er niks mis is met je telefoon of je netwerk signaal, maar dat de App Store down is. Dit kun jij makkelijk check via de systeemstatus pagina van Apple.
Accountgegevens bijwerken
Probeer eens om je Apple ID-wachtwoord opnieuw in te stellen:
- Ga naar Instellingen op je telefoon.
- Tik nu op uw naam.
- Kies nu Wachtwoord en beveiliging.
- Volg nu de stappen op het scherm om uw wachtwoord bij te werken.
- Hierna probeer weer om de App Store te openen.
Software update
Vaak kan een software update het probleem oplossen. Om de iOS software van je iPhone te updaten doe het volgende:
- Open de Instellingen van je apparaat.
- Tik nu op Algemeen > Software-update.
- Als er een update beschikbaar is tik op Download en installeer.
- Voer nu je toegangscode in en laat de installatie beginnen.
Datum en tijd aanpassen
Soms kunnen verkeerde datum en tijd de reden zijn waarom de App Store niet meer werkt. Het is dus verstandig om te check of deze wel goed ingesteld zijn volgens je tijdzone:
- Ga naar Instellingen > Algemeen.
- Tik nu op Datum en tijd.
- Stel nu datum en tijd in of laat je iPhone deze automatisch instellen.
Toestel opnieuw starten
Probeer eens om je smartphone uit en weer aan te zetten. Dit kan soms helpen om het probleem op te lossen.
Volgende post
Autocorrectie uitzetten op je iPhone
Jan,

Autocorrectie en spellingscorrectie zorgen dat je er geen foute woorden intypt [...]
Vorige post
Home knop iPhone werkt niet meer?
Jan,

Wat te doen wanneer de home knop van je iPhone niet meer goed werkt, een raar geluid maakt of [...]